امتحان روش‌های مختلف کاهش وزن بسیار خسته کننده است؛ چرا که اغلب آنها اثربخش نیستند و پس از مدتی، کارایی خودشان را از دست می‌دهند. پس چه باید کرد؟ این مقاله را برای شما نوشته‌ایم تا با مطالعهٔ اطلاعات دربارهٔ روند کاهش وزن و مراحل آن، بتوانید بهترین استراتژی‌ها را با مشورت پزشک متخصص انتخاب کنید. در ادامهٔ مقاله نیز قرص‌های لاغری را برای دسیابی ساده‌تر به کاهش وزن معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا این مطلب کامل و جامع را بخوانیم.

کاهش وزن

کاهش وزن چه زمانی رخ می‌دهد؟ یک اصل اساسی در کاهش وزن وجود دارد که با عبارت (calories in, calories out) یا CICO شناخته می‌شود (منبع) . این اصل می‌گوید: زمانی لاغر می‌شوید که کالری کمتری نسبت به کالری سوزانده شده دریافت کنید. به عبارت ساده‌تر، میزان کالری سوزانده شده در طول روز، باید بیشتر از کالری دریافتی شما باشد تا کاهش وزن را تجربه کنید.

عوامل موثر بر کاهش چربی

در این میان، یک سری عامل وجود دارند که بر روی کاهش وزن شما تأثیر می‌گذارند. البته صرف نظر از عواملی که ناشی از بیماری، مشکلات زمینه‌ای و اختلالات سلامتی هستند و باعث کاهش وزن سریع در بدن می‌شوند! مهمترین عوامل موثر بر کاهش وزن عبارتند از:

  • رژیم غذایی: کاهش میزان کالری دریافتی از طریق یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است.
  • ورزش: فعالیت بدنی به سوزاندن کالری و ساخت عضله کمک می‌کند.
  • متابولیسم: میزان طبیعی سوخت و ساز بدن شما را نشان می‌دهد؛ که هرچه بیشتر تنظیم باشد، کاهش وزن اصولی‌تری را تجربه خواهید کرد.
  • هورمون‌ها: برخی هورمون‌ها می‌توانند بر کاهش وزن تأثیر بگذارند.
  • ژنتیک: ساختار ژنتیکی شما می‌تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد.

مراحل کم کردن وزن

متخصصان تغذیه و لاغری، روند کاهش وزن را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرده‌اند؛ اما تقریباً همهٔ آنان، دسته‌بندی کلی زیر را قبول دارند:

  • کاهش چربی اولیه: این مرحله معمولاً به سرعت اتفاق می‌افتد. چرا که رژیم‌های غذایی، استراتژی‌های کاهش چربی یا هر تلاشی که برای لاغرتر شدن انجام می‌گیرد، کالری دریافتی شما را مدیریت کرده و روتین پیشین جذب چربی را می‌شکنند.
  • استپ وزنی: در فرآیند کاهش وزن، این مرحله به عنوان یک چالش بزرگ شناخته می‌شود. بسیاری از افراد پس از تجربه استپ وزنی، انگیزهٔ خود را از دست داده و تلاش‌هایشان را متوقف می‌کنند.
  • کاهش وزن طولانی مدت: رسیدن به این مرحله بسیار لذت‌بخش است. در این حالت است که شما می‌توانید به وزن دلخواه‌تان برسید. کسانی که به این مرحله رسیده‌اند، فرآیند کاهش چربی را به عنوان یک روتین در بدن خود نهادینه کرده و عادت‌های مضر مثل پرخوری را کنار گذاشته‌اند.
مطلب پیشنهادی :  خطرات کافئین

 اهداف معقولی داشته باشید

این یک نکتهٔ مهم است: اگر می‌خواهید وزن کم کنید، اهداف معقولی برای خود تعیین کنید. لاغری طبیعی و سالم به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. این یک فرآیند زمان‌بر است که نیاز به تلاش، صبر و تداوم دارد. اگر می‌خواهید به سرعت وزن کم کنید، باید بدانید که این اتفاق می‌تواند به سرعت متوقف شده و نتیجه‌ای عکس دهد.

بهترین استراتژی‌های کاهش وزن

همانطور که گفته شد، کاهش وزن یک فرآیند زمان‌بر و اغلب چالش برانگیز است که نیازمند انگیزه بسیاری‌ست. مشورت با پزشک متخصص تغذیه و یا کسانی که قبلاً در مسیر کاهش چربی قدم گذاشته‌اند، می‌تواند بر این گفته گواه باشد. در هر صورت، شما می‌توانید روش‌های لاغری متعددی را امتحان کنید. برخی از آنها روی تحرک و ورزش تمرکز دارند و برخی نیز بر تغذیه. از بین استراتژی‌های موجود، این موارد بهترین هستند:

رژیم غذایی سالم برای لاغری

رژیم غذایی سالم لازمهٔ کم کردن وزن است و مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن شما را تأمین کرده و کالری دریافتی را کپسوله می‌کند؛ در این حالت است که شما می‌توانید کالری دریافتی روزانه خود را مدیریت کرده و به لاغری نزدیک شوید.

برای داشتن رژیم غذایی سالم:

لازم است با مواد مغذی ضروری (پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها) و ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) مورد نیاز بدن خود آشنا شوید. یاد بگیرید چگونه گروه‌های مختلف غذایی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. مفهوم اندازه وعده‌ها و نحوه تمرین خوردن آگاهانه را درک کنید. استراتژی‌هایی برای جلوگیری از پرخوری و گوش دادن به علائم گرسنگی بدن خود ایجاد کنید.

 ورزش منظم

چه عواملی بیشترین تأثیر را بر سوخت و ساز بدن دارند؟ بدون شک یکی از آنها، ورزش و فعالیت بدنی است. ورزش علاوه بر بهبود سطح سلامتی و نشاط روحی شما، به سوزاندن کالری، ساخت عضله و افزایش متابولیسم کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی :  عملکرد و مزایای قرص لاغری پلاتین

برای داشتن ورزش منظم و کاهش چربی:

در مورد فواید ورزش‌های هوازی مانند دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری اطلاعات کسب کنید. اینکه چگونه از تمرینات هوازی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید، بسیار مهم است. علاوه بر تمرینات هوازی، لازم است اهمیت ساخت عضله برای افزایش متابولیسم خود را درک کنید. انجام تمرینات قدرتی مختلف و یادگیری نحوه ایجاد یک برنامه تمرینی مناسب سطح آمادگی جسمانی بسیار مهم است.

تغییر سبک زندگی

بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی نادرستی که دارند، در فرآیندهای کم کردن وزن شکست می‌خورند. همهٔ ما در خطر یک سبک زندگی مصرف‌گرایانه، کم تحرک، پرتنش و ناسالم هستیم؛ بنابراین اگر قصد لاغر شدن دارید، حتما سبک زندگی خود را تغییر دهید. تکنیک‌های موثر مدیریت استرس را برای کاهش پرخوری عصبی بیاموزید. می‌توانید روش‌های آرامش‌بخش مانند مدیتیشن، یوگا یا تنفس عمیق را به طور روزانه امتحان کنید. همچنین همیشه هیدراته بمانید. مصرف آب کافی در طول روز، تأثیر شگفت‌انگیزی روی کاهش وزن و کیفیت آن دارد.

قرص‌های لاغری برای کم کردن وزن

احتمالاً شما هم مانند بسیاری، استراتژی‌های ذکر شده را امتحان کرده و نتیجهٔ دلخواه‌تان را نگرفته‌اید. اغلب به این دلیل که روش‌های روتین لاغری معمولاً دشوار و چالش برانگیز هستند. اغلب این روش‌ها به دلیل زمان‌بر بودن و احتمال وقوع استپ وزنی، به سرانجام نمی‌رسند. همین موضوع یکی از محکم‌ترین دلایلی بود که متخصصان قرص‌های لاغری را به وجود آوردند. در ادامه به معرفی این قرص‌ها به عنوان روشی برای کم کردن وزن می‌پردازیم.

قرص‌های لاغری چگونه عمل می‌کنند؟

بسته به نوع طراحی، مکانیسم عملکردی قرص‌های لاغری متفاوت است. مکانیسم‌های زیر جزو معروف‌ترین‌ها هستند:

  • کاهش اشتها: برخی از قرص‌ها با کاهش اشتها، باعث می‌شوند که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش مصرف کالری و در نهایت کم کردن وزن شود.
  • چربی‌سوزی: برخی از قرص‌های لاغری برای افزایش توانایی بدن شما در سوزاندن چربی طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب حاوی محرک‌هایی مانند کافئین یا موادی هستند که متابولیسم را افزایش می‌دهند.
  • افزایش متابولیسم: با افزایش سرعت سوخت و ساز بدن، این قرص‌ها می‌توانند کمک کنند تا کالری‌ها سریع‌تر سوزانده شوند و همین موضوع در طولانی مدت منجر به کاهش وزن شود.
مطلب پیشنهادی :  خواص بروکلی

برخی از بهترین قرص‌های لاغری

به دلیل محبوبیت بالای قرص‌های لاغری، کلاهبرداران زیادی در بازار ایران اقدام به فروش قرص‌های تقلبی با عنوان اصلی می‌کنند. این خطر در مورد قرص‌های محبوب و معروف حتی بیشتر هم هست. با فرض اینکه نمونه‌های اصلی خریداری خواهید کرد (در انتهای مطلب شما را برای خرید قرص لاغری اصل راهنمایی خواهیم کرد) چند مورد از بهترین قرص‌های لاغری در ادامه معرفی شده‌اند:

چگونه قرص لاغری اصل بخرم؟

آسان‌ترین راه برای خرید قرص لاغری اصلی، انتخاب یک فروشگاه معتبر و نماینده رسمی است. فروشنده‌های معتبر قطعاً اعتبارشان را با ارائه اجناس بی‌کیفیت نابود نمی‌کنند؛ بنابراین جستجو برای یافت یک فروشنده معتبر قرص لاغری می‌تواند هوشمندانه باشد. اینجاست که می‌توانید از محصولات اسلیمینگ آکادمی به عنوان نماینده رسمی شرکت‌های تولید قرص‌های لاغری استفاده کنید. ما در اسلیمینگ آکادمی، آمادهٔ ارائه محصولات با تخفیف ویژه به شما هستیم.

کسانی که قصد کم کردن وزن دارند باید در زنجیره غذایی خود غذاهایی با فیبر بیشتر مصرف کنند استفاده از غذاهای فیبر دار یک نکته مهم برای کم کردن وزن است.

فیبر باعث ایجاد احساس سیری، کاهش یبوست، سوء هاضمه و پایین آمدن کلسترول کمک می کند و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ها را کاهش می دهد.

فیبر ها کجا هستند؟

  • میوه ها
  • غلات و نان گندم کامل
  • جو دو سر
  • لوبیا و عدس
  • برنج قهوه ای

 

بنابر این برای کم کردن وزن فیبر بیشتری بخورید

 

پرفروش ترین محصولات اسلیمینگ آکادمی
قرص لاغری آلفا اسلیم پلاس 50 تایی قرص لاغری ویکتوریا کلاژن قرص لاغری دیاموند قرص لاغری اوآک
قرص لاغری اسلیمینگ آبی قرص لاغری اسلیمینگ قرمز قرص لاغری ویکتوریا قرص لاغری استایلیش
قرص لاغری آلفا اسلیم 30 تایی قرص لاغری جی سی 60 تایی قرمز قرص لاغری پشن فروت قرص لاغری ترن اسلیم
قرص لاغری گواوا قرص لاغری بلوبری 60 تایی قرص لاغری بلوبری 30 تایی قرص لاغری گلدن لیمب
قرص لاغری نچرال اسلیم قرص لاغری آلفا اسلیم 50 تایی قرص لاغری تیتانیوم قرص لاغری جی سی 30 تایی